Budget Coach Annemieke Jonker

 

 Pakketten

Hieronder de verschillende pakketten die in aanbied met informatie wat ieder pakket inhoud.

Budget scan
Je start met het aanmeld formulier.
Hierna voldoe je de aanbetaling gemakkelijk via Ideal of per bankoverboeking, hierna word er een telefonische afspraak gemaakt. Deze telefonische afspraak duurt  ongeveer een half uur. Vooraf aan dit gesprek vul je een vragenlijst in. Na het gesprek lever je aanvullende papieren aan. Zoals bankafschriften van de afgelopen drie maanden.
Vanuit alle gegevens maak ik een overzicht waar je geld heen gaat. Dit plan bespreken we bij jouw thuis. Dit gesprek duurt ongeveer een half uur.
Tijdens het gesprek thuis wordt je de mogelijkheid geboden om één van de pakketten te nemen als je toch meer gespecificeerde overzicht wil. Bij de pakketten krijg je een budgetplan. Maar ook kan er gekeken worden na waar bespaard kan worden.
Budgetscan is eigenlijk niks meer dan overzicht van je inkomsten/uitgave die ik naar aanleiding van de aangeleverde informatie verwerk in een plan/overzicht. Het geeft in een korte tijd inzicht in je financiële huishouding.
Wij kijken bij de budgetscan niet naar de uitgebreide hulpvraag of knelpunten waar iemand tegen aan loopt.
Wanneer er schulden zijn, beschrijven we die in de budgetscan onder 1 noemer en gaan we niet specificeren of gesprekken voeren met de schuldeisers.

Basis pakket
Bij het intakegesprek leren we elkaar beter kennen. Vooraf krijg je een vragenlijst die je ingevuld opstuurt, deze nemen we door tijdens het intakegesprek. hierdoor krijg ik een beter beeld van jouw als persoon. Hierbij komen we ook aan bij de hulpvraag en hoe ik je daarbij kan helpen. Aan het einde van gesprek wordt gekeken naar je keuze van het pakket. Je kiest bijvoorbeeld voor een basis pakket, maar in het gesprek komt toch meer naar voren dat je bijvoorbeeld meer dan wat de basis bied nodig hebt. Tijdens het intake gesprek kan je altijd nog wisselen tussen de pakketten.
Aan het einde van het gesprek plannen we een tweede afspraak. Vooraf lever je de aanvullende informatie in. Dit kun je terug lezen in de checklist die je van mij krijgt. Ik stel vanuit daar een duidelijk maandoverzicht op. Deze nemen we samen door en gaan we kijken naar je hulpvraag. Vanuit dit tweede gesprek stel ik een budgetplan op. Maar het kan ook zijn dat je uitgaves niet duidelijk zijn, dan stel ik voor om een maand lang een kasboek bij te houden. In het derde gesprek bespreken we het budgetplan en geef ik je tips en adviezen. Mochten er toch schulden zijn, adviseer ik je om voor het uitgebreider pakket te gaan. Hierbij ga ik ook samen met jouw in gesprek met de schuldeisers.
Het vierde gesprek bij het pakket is het nazorg gesprek. Dit houdt in hoe het met je gaat en je budgetplan. Dit gesprek vind over het algemeen 2 maanden na het afsluiten traject plaats.

Inhoud pakket
- Intakegesprek
- 3 gesprekken
- Budgetplan
- Tips en adviezen om te bezuinigen
- Nazorg gesprek

Uitgebreid pakket
De start is hetzelfde als bij het basispakket.
Maar bij dit pakket ga ik samen met jouw in gesprek met de schuldeisers.
We kijken samen eerst kritisch naar je verzekeringen en je abonnementen. Deze kunnen we samen eventueel opzeggen of wijzigen wanneer dit nodig mocht zijn. Ook kijken we samen naar potjes waar je eventueel recht op hebt. Je kunt hierbij denken aan huur en/of zorgtoeslag. Ook kunnen we kijken of dit nog passend is bij je inkomen.

Inhoud pakket
- Intakegesprek
- 7 gesprekken
- Budgetplan
- Tips en adviezen om te bezuinigen
- Samen in gesprek met eventueel schuldeisers
- Nazorg gesprek

Lang pakket
Heb je toch idee dat je langer ondersteuning nodig hebt. Dan kan dat met dit pakket. Het bestaat totaal uit 13 gesprekken. Je bepaald zelf wanneer deze ingepland worden. Dit kan per week zijn of per maand. Jij geeft aan wat je fijn vind.
De start van dit traject is hetzelfde als bij de andere pakketten. We gaan ook kritisch kijken waar je tegenaan loopt en waar je mijn hulp bij nodig hebt. We evalueren geregeld hoe het met je gaat en met je budgetplan. Daarnaast ondersteun ik je intensief bij het omgaan met je nieuwe budget.
Wanneer bijvoorbeeld bezuinigen in je boodschappen nodig zijn, ga we dit samen organiseren. Ik ga bijvoorbeeld samen met jouw naar de supermarkt waar je wekelijks je boodschappen doet. Ik geef je dan direct tips in de praktijk waar je op kan besparen. Gezonde en verantwoorde keuzes laat ik je zien.

Inhoud pakket
- Intakegesprek
- 13 gesprekken
- Budgetplan
- Tips en adviezen om te bezuinigen
- Samen in gesprek met eventueel schuldeisers
- Nazorg gesprek

Optioneel:

Administratie ordenen
Administratie op orde hebben is eigenlijk de eerste stap bij het op orde brengen van je financiën.
Wanneer je tussen je post de bomen in het bos niet meer ziet.
Je administratie is een chaos, overal liggen brieven en enveloppen zowel geopend en ongeopend.
De chaos gaat verder in je hoofd, je weet niet meer waar je moet beginnen.
Voor wie?
Voor iedereen waarbij  de administratie chaos is. Hierbij kun je denken overal liggen brieven en polissen in huis. Hierdoor heb je geen overzicht meer in je financiële situatie. Je wil het graag gestructureerd hebben in een map.
Gemiddeld na twee huisbezoeken hebben we je administratie op orde. Mocht je toch denken ik wil hier structureel in ondersteund worden. Dan is dit mogelijk. Vraag mij wat hiervan de kosten zijn. Ook als je denkt ik wil toch een budgetplan, kan je kiezen voor een pakket.

Voor Prijzen Klik hier.

Twee maanden na het beëindigen van een traject volgt er een nazorggesprek om te kijken hoe het gaat en eventueel terugval te ontdekken.


 

* zie de pagina "documenten" voor de privacyverklaring.

E-mailen
Bellen